Distanční výuka

Úkoly na středu 21. 10.

ČJ - učebnice str. 35, cvičení 13a) - slova v každém řádku seřaď podle abecedy a napiš je do cvičného sešitu.
- pracovní sešit str. 13, cvičení 4 a Hádanka - spojuj písmena podle abecedy do obrázku
- čítanka - str. 22 - přečti si pohádku. Zkus se zamyslet nad tím, jaký byl čert a jaká byla bába. Jaké rostliny (plodiny) společně pěstovali? Nakresli je do cvičného sešitu.
- slabikář - další stránka (do cvičného sešitu můžeš nakreslit nějaký obrázek ze slabikáře)
M - pracovní sešit str. 19 cvičení 3 (oranžová políčka). V příloze v Edookitu je pracovní list (pyramidy)

 

Úkoly na úterý 20. 10.

ČJ – Kdo by si chtěl procvičovat psaní velkých písmen pomocí zábavných úkolů elektronicky (a pokud vám to vaše zařízení umožňuje), klikněte na odkaz. Objeví se vám cvičení na psaní velkých písmen u jmen, až ho dokončíte, můžete nahoře v rohu kliknout na cvičení 2 atd. (celkem jich je 8):

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_2.roc/vl_jmena1.htm

ČJ pro všechny - učebnice str. 32, cvičení 1 – přečti si článek a do cvičného sešitu z něj vypiš všechna příjmení. Nezapomeň napsat velká písmena na začátku a po dopsání si pomocí ukazování v učebnici a zároveň v sešitu zkontroluj, jestli to máš opsané správně.

-Pracovní sešit – str. 12, cvičení 3 a Hádanku dole (spojování písmen)

- čítanka – přečti si básničku Podzim na str. 17 a nauč se ji zpaměti.

- Slabikář – přečti si další stránku. (Pokud se chceš také naučit básničku z čítanky, posílám jí v přiloženém souboru - dole na konci stránky).

M – přepiš a vypočítej do cvičného sešitu zelené a žluté příklady (z prac. sešitu str. 16, cvičení 3). Dále – máš tato čísla : 4, 9, 3, 7, 5 a 8. Sestav z některých těchto čísel 6 různých příkladů na sčítání do 20 (například 4 + 9 =), zapiš je do sešitu a vypočítej.

Prvoukapracovní sešit str. 8 celé

Poznámka: Pokud se potřebujete na něco zeptat, volejte, jsem na telefonu každý den od 8 do 18 hod.

 

Úkoly na pondělí 19. 10.

ČJ - tento týden budeme ještě procvičovat psaní velkých písmen u vlastních jmen a řazení slov podle abecedy. Úkoly budou dnes rozděleny podle náročnosti. To znamená, že děti, které mají u sebe čítanku (Mára, Áďa, Kája, Simča, Majda, Míša, Jirka, Kuba), mají v učebnici českého jazyka na str. 30 za úkol cvičení 3 - do cvičného sešitu přepíšou věty, ze závorek vyberou velké nebo malé písmeno. Nejdřív je vždy dobré si větu celou přečíst, aby vnímaly význam slov, a potom teprve vybrat vhodné písmeno a větu zapsat. Každou napsanou větu by si měly hned po sobě zkontrolovat. Protože se jedná také o přepis textu, učím je, aby si při kontrole jedním prstíkem ukazovaly v učebnici a druhou rukou si ukazovaly v sešitě, jestli to dobře opsaly.
Ostatní, co mají slabikář, zkusí do cvičného sešitu přepsat ze slabikáře psacím písmem alespoň 10 slov, která se učili číst. Také si z učebnice českého jazyka na str. 30 napíšou slovní spojení ze cvičení 2 (protože je pro ně těžké to přečíst a zřejmě nepoznají, jaké písmeno na začátek slov patří, píšu řešení, ať to nemusíte vymýšlet): štěňátko Ťapka, kocourek Mourek, kravka Stračena, pejskové Alík a Punťa, králík Ušáček, kůň Zlatohřívák, liška Ryška.

- pracovní sešit (platí pro všechny) str. 12, cvičení 2 - do žlutých rámečků vlevo napíšou číslicí pořadí slov podle abecedy a na linky je přepíší ve správném pořadí (ještě připomínám, že jsme s dětmi úplně nenacvičily postup, kdy je první písmeno v několika slovech stejné a musí se tedy řídit podle druhého případně dalšího písmene ve slově, tak je na to, prosím, upozorněte, děkuji.). Správné řešení je tedy: kefír, máslo, smetana, sýr, tvaroh.

- čítanka - na straně 16 si přečti pohádku Jak se makový..........Co znamenají slova "namítla stařenka, světnice, almárka, ždibka, štafle, bílit světnici" - nápovědu najdeš pod textem. Do cvičného sešitu pak nakresli, jak by takový makový mužíček mohl vypadat (tím splníš i výtvarnou výchovu a můžeš pak za to získat jedničku).

M - pracovní sešit str. 14, cvičení 4, 5, dále str. 17, cvičení 1

To pro dnešek stačí. Děkuji vám za spolupráci ?. H. Smržová

Ještě jsem chtěla dodat - pro čtenáře - děti mi začaly nosit čtenářské deníky, kam si zaznamenávají přečtené knížky. Měl by tam být uvedený: název knížky nebo třeba pohádky, autor, případně ilustrátor, hlavní postava, obrázek. Později budu chtít, aby stručně (stačí v jedné větě) napsaly, o čem to je.

 

Úkoly na pátek 16. 10.

ČJ - učebnice str. 25, cvičení 5 - přečti si článek a vypiš do cvičného sešitu jména a příjmení dětí (procvičujeme tím i psaní velkých psacích písmen). Dále na straně 27 cvičení 1 si přečti pohádku "Jak Mach a Šebestová dostali utržené sluchátko". Pokud to sám nezvládneš, popros dospělého. Strana 28, cvičení 2a - vypiš do sešitu všechna zvířátka (ne jejich vlastní jména, takže to budeš psát s malým písmenkem na začátku, například zajíc - piš psacím písmem). Ve cvičení 3 na straně 29 vyber věty, které jsou pravdivé. Psát to nemusíš.

- pracovní sešit - str. 11, cvičení 2 - spoj písmenka podle abecedy (můžeš ji najít v učebnici na str. 33). Dále pod cvičením 4 - Soutěž - doplň písmena podle abecedy do žlutých okýnek - například po Z napiš Ž

Čtení - o víkendu si přečti něco pěkného podle vlastního výběru; kdo čte ze slabikáře, měl by číst každý den (máte co dohánět)

M - pracovní sešit str. 14, slovní úlohy cvičení 2, 3, 6 (pozor na znázornění - Dáša má 7 bonbónů jako Ivan a ještě k tomu dalších 8, takže Dáše nakreslíš 7 + 8 kuliček). Protože v pracovním sešitu nemáme tolik příkladů na sčítání s přechodem desítky, posílám odkaz na procvičování na internetu

http://matematika.hrou.cz/c/2.trida/scitani-jednocifernych-cisel-s-prechodem-pres-10

https://www.umimematiku.cz/pocitani-scitani-do20-obrazkove-1-uroven/3339

Přeji všem hodně úspěchů při práci a také pěkný víkend. H. Smržová

 

Úkoly na čtvrtek 15. 10.

ČJ - učebnice str. 26, cvičení 1 - opiš do cvičného sešitu jména zvířátek z večerníčků (pozor - s velkým písmenem na začátku se píše jen vlastní jméno, názvy druhů zvířat (pes, kočka...) se píší s malým písmenem) 

- pracovní sešit str. 10, cvičení 3 - spoj strom se jeho plodem, obrázky vybarvi; cvičení 4 - očísluj houby podle abecedy; str. 11, cvičení 3 - piš názvy věcí na obrázcích psacím písmem na linky

Čtení - stránka ze slabikáře - další stránka; čtení z čítanky - str. 9 dole "Živý smeták", str. 11 dole "Králík". Básničky se můžeš naučit recitovat nazpaměť. 

M - pracovní sešit str. 13, cvičení 4 - přepiš a vypočítej příklady ze zeleného rámečku do cvičného sešitu. Str. 14, cvičení 1 - vypočítej zapsaný příklad, pak přehoď číslice, zapiš a také spočítej.

Prvouka (PRV) - pracovní sešit strana 5 - celou stránku

Pokud se ti chce něco vyrobit, můžeš zkusit z kartonu nebo z jiného materiálu nějaký dopravní prostředek. Můžete se inspirovat na těchto odkazech.

https://www.skolnisvet.cz/auticka-z-rulicek-od-toaletaku-navod-na-vyrobu/

 https://www.promaminky.cz/kreativni-dilna/ostatni-276/traktor-z-kartonu-a-papiru-4358

https://www.zazen-nudu.cz/clanky/letadlo-z-rulicky-od-toaletniho-papiru

Ať ti jde práce od ruky. H. S.

 

Dobrý den. Děti mají u sebe učebnice (český jazyk, čítanka nebo slabikář) a pracovní sešity (český jazyk, matematika, prvouka).

Úkoly pro dnešní den (středa 14. 10.)

ČJ - učebnice str. 24, cvičení 1/b (už jsme to četli ve škole) - vypsat z článku všechna jména a příjmení (pozor na velká písmena) do malého linkovaného cvičného sešitu. 

- učebnice str. 25, cvičení 5 - jenom přečíst

- pracovní sešit str. 10, cvičení 1, 2 - slova ve žlutých rámečcích přečíst, podle prvního písmene je seřadit podle abecedy a přepsat je seřazené na linku (psacím písmem!).

Čtení - děti, které mají slabikář, začnou číst na straně s vlepeným lístečkem (označeno podle toho, na jaké čtenářské úrovni teď jsou) a budou každý den pokračovat ve čtení na další stránce. Pokud by se vám zdálo, že už zvládnou složitější slova, můžete některé stránky přeskočit.

Děti, které mají čítanky, přečtou si na str. 15 "Na máku"

Matematika - pracovní sešit str. 13, slovní úlohy 1,2,5 - doplnit počty podle obrázků do zadání úlohy, na obrázku vyznačit desítku, znázornit pomocí koleček, zapsat a vypočítat příklad, napsat odpověď.

V případě nejasností pište, volejte. Ať se vám práce daří.

Hana Smržová

 

 

Sdílet